top of page

צילומים עם ילדים

....איך לומר בעדינות? ילדים זה עם לא צפוי

צילומים עם ילדים

צילומים עם ילדים יכול להיות מלווה בהרבה רגשות- התרגשות, גאווה אהבה ולעיתים גם חשש ולחץ. למה חשש ולחץ? כי למרות כל ההכנות וההסברים והתוכניות אתה עדיין יכול להתמודד עם ילד בוכה, עצבני שמסרב לשתף פעולה. אז תנו לי להרגיע אתכם ולומר- תשחררו. לצילומים עם ילדים יש כמה כללים ואני אשמח לשתף אתכם:

1. תתאמו את יום הצילומים לשעות שהילדים עדיין לא סחוטים מעייפות- אתם מכירים את הילד שלכם, ויודעים מה שעות העייפות שלהם. תנסו לתאם את הצילומים לשעות הבוקר או הצהריים שאחרי האוכל. אם הילד עוד ישן צהריים תקבעו לאחרי או שישן קצת באוטו.

2. לא לבוא רעבים. תוודאו שהם אכולים ולא צמאים. תביאו נשנוש איתכם לכל מקרה.

3. שוחד. אין מה לעשות, לפעמים חייבים שוחד. תצטיידו לפני יום הצילומים במשהו ראוי אתם יודעים שהילד יזרום- שוקולד, סוכרייה על מקל, צעצוע מעבר כלשהו בועות סבון, בלון ועוד... לרוב אפשר אפילו לעשות תמונות מצחיקות גם אם הילד כולו מרוח בשוקולד.

4. תשחררו- גם אם הילד בוכה, גם אם הילד לא מוכן להצטלם. תתחילו אתם בתמונות- רק ההורים והילדים לאט לאט ישתחררו ויזרמו גם.

5. תבואו מראש עם קו המחשבה שהילדים יתלכלכו, יפלו, יעשו שטויות, לא יקשיבו ויתעייפו. התפקיד שלכם הוא להיות שם להראות להם שזה בסדר. כל דבר שקורה יכול להפוך לתמונה משעשעת שכשתקבלו את התמונות היא תעלה לכם חיוך על השפתיים.

6. ומה בסוף? זהו, באתם, חוויתם, הצטלמתם ועכשיו הביתה. צילומים זה כמו יום בריכה- כיף כשאתה שם אבל באוטו בדרך הביתה כולם נרדמים. תנסו לא לתאם שום דבר ישר אחרי, אלא ללכת ולנוח.

ילדים זה ילדים, אין מה לעשות, הם שובבים מלאי אנרגיה ובלתי צפויים בעליל. אבל מכל מצב אפשר לעשות תמונה מתוקה ומצחיקה שתישאר איתכם לכל החיים.

bottom of page