top of page

לקראת צילומי משפחה

צילומי משפחה זה בלגן טוב אבל יש כמה דברים שכדאי להיות ערוכים אליהם:

לקראת צילומי משפחה

מי מאיתנו לא רוצה לתלות בבית תמונה ענקית של המשפחה המדהימה שלנו לראווה שכל מי שמגיעה יראה? מה שלא לוקחים בחשבון זה שמאחורי התמונה היפיפייה שמשרה רוגע, אהבה ושמחה עומדים כמה ימים של התארגנויות, ים התרגשות, ילדים שלא תמיד משתפים פעולה, בלגן של הילדים לעומת הרצון ש ההורים. הנה כמה דברים שרצוי לדעת לפני שמצטלמים:


1. תכנון מראש: התכנון מראשי הוא הצעד הראשון והחשוב ביותר. דברו עם בני המשפחה שלכם והציעו את הרעיונות השונים שלכם. זה יכול לכלול את בחירת המקום לצילום, הפרטים הטכניים, והסגנון שתרצו להציג. תוודאו שהילדים איתכם בהחלטות, ככה הם ירגישו שזה גם הפרוייקט שלהם ויהיו יותר רתומים לעניין. תחפשו באינטרנט תמונות משפחתיות- זה ממש יכול לעזור.

2. בחירת מקום: אפשר בסטודיו ואפשר בחוץ. אתם יכולים לבחור אם התמונות יהיו בים, יער, או איזה מקום נוסטלגי...

3. מה לובשים? קו אחיד זה תמיד טוב. זה לא אומר שכולם חייבים חולצה שחורה וג'ינס, אבל קונספט אחיד וצבעוניות דומה נראה מאוד יפה בתמונות. קחו בחשבון שאם יש ילדים קטנים לא להלביש אותם בדברים מסורבלים- לשמור את זה פשוט ונוח. כמובן שאפשר גם כמה סגנונות כדי שיהיה גיוון.

4. שוחד: ילדים קטנים לעיתים צריכים שוחד. תתארגנו מראש על איזו סוכריה על מקל, חפיסת שוקולד, בועות סבון או משהו אחר שיכול להחזיר את הילד לפוקוס (ועל הדרך גם יכול להצטלם יפה).

5. תיכנון יום הצילומים: יום הצילומים (גם אם נמשך כשעה-שעה וחצי) זה יום מלא. תפנו זמן לפני הצילומים לרוגע, תעשו איזו ארוחה משפחתית , תנוחו ורק אז תסעו להצטלם. ותדאגו גם אחרי הצילומים לפנות שעה- שעתיים למנוחה. צילומים יכולים להיות מלאים באנרגיות ולכן אחריהם יש ירידת מתח. אל תתאמו צילומים לאחרי הגן או כשאתם חייבים למהר לאנשהו אחרי זה.

6. מזל טוב- הגעתם ליום הצילומים! ההתרגשות בשיאה, הילדים מפוצצים באנרגיה ואתם מרוב הציפיה והרצון הטוב לחוצים.
אני אוהבת להתחיל את הצילומים דווקא מזוג ההורים- ככה הילדים שחוששים ולחוצים רואים את ההורים בפוזות שמשעשעות אותם ונרגעים קצת. אני אישות אוהבת את התמונות השובבות של המשחק המשותף- זה גם מוריד לחץ לכולם ושם רותם את הילדים לעוד ועוד תמונות. אל תשכחו שהתמונות שמעלות חיוך זה התמונות הכי אותנטיות שיש להן זיכרון מתוק ומשעשע.

7. להנות מהרגע: המטרה הסופית היא לשמור את הרגעים הייחודיים והאהובים בחיי המשפחה. התיהנו מהתהליך והיו רגועים.
קחו מרא בחשבון שילדים מתלכלכים, בורחים, בוכים ולא תמיד משתפים פעולה וזה בסדר. לפעמים דווקא התמונות ה"לא מושלמות" הן הכי יקרות ומצחיקות. התמונות המשפחתיות הן בעלות ערך גדול והחוויה תישמר בזיכרון כאשר תשבו בעוד הרבה שנים ותיזכרו ביום המיוחד הזה.

התמונות הכי יפות אלו התמונות שמנציחות רגע יקר, הן אותן התמונות שמעלות לכם חיוך על השפתיים גם לאחר שנים רבות.

bottom of page